AMADOS
MONSTRUOS
UN MATÍ QUALSEVOL DE DESEMBRE DE 2010
Ahir al vespre, amb la Laura van anar a veure l’estrena teatral de AMADOS
MONSTRUOS, basada en la obra del gran Javier TOMEO. Va sortir enlluernat amb el
paper del POU.
Dissabte la portarà, si aconsegueix despertar-la, que no ho veu gens clar, a
l’exposició d’un genial pintor, de qui
no recorda el nom, a LA PEDRERA. Hauran de fer bondat tot el cap de setmana
junts, quan el seu marit estarà a km i
km de distància, s’estaran ben abraçadets al llit, tots dos. Serà
possible?.
Segueix treballant en la seva tesi sobre la importància de les
preposicions.
A les set del matí surt de casa directe al Torrent de les Flors baixant
des de la Travessera de Dalt. Les lluents ceràmiques de la Drogueria PRATS a tocar la bonica Plaça
Rovira, li alegren una mica el dia. Ja ha sortir el sol a Barcelona. Inesperadament
fa mitja volta i puja fins Sant Josep de la Muntanya. Recorda haver-hi anat de
petit dues o tres vegades amb la seva àvia i la seva tieta Rosa. Era l'hivern.
N'estava segur. De nit. Abrics Llargs de llana negra, l’àvia, grisos, la tieta.
Totes dues parlaven molt. Ell no les entenia, però de parlar parlàven. No sap
perquè però pensa en el ja desaparegut Cinema AVENIDA DE LA LUZ a les antigues i
bastant tètriques galeries del Metro de la Plaça Catalunya, i com un dia de
molt jove, va fer campana de la classe de física i de química per anar a veure
un diguem-li picant film en plena època del “destape”, amb un títol molt entonat : "Pim, pam, pum fuego" (1971); també sent nostàlgia pel sopars viscuts a la desapareguda i extraordinària PIZZERIA VIA NAPOLEONE, al Carrer Pelayo, una del
les primeres de la ciutat, just enfront de l'antiga redacció de LA VANGUARDIA.
Segut a la tauleta de la
terrassa del Parc Gúell, on ha entrat per buscar inspiració per escriure quatre
tonteries, observa una senyora de quaranta i pocs bevent, al costat seu , una
gran copa de cerversa Voll Damm , i es fixa en el seus bells ulls de gata embogida. A l’altre punta divisa
dos homes que parlen i parlen, sembla
important. La Cambrera madureta el mira com desitjant-lo. Quin comentari tan
tonto li ha fet. A ella li ha agradat i es mostra divertida. Tete deixam 2000 peles. No Luisito, avui no
pot ser. Sent com parlen aquell parell i es mora de riure per dins.
Reflexiona i torna a apuntar al seu Quadren: No esperis tant dels altres.
Perfecciona't més, millora la teva feina, el teu especial comportament. Un dels
dos pinxos gesticula com una mona. L’altre
quasi borratxo li riu totes les gràcies. No estiguis tan pendent dels altres. Mou els dits, gesticula i fes ombres xineses
cada dia.
A una altra taula del Bar, una
roseta molt mona, amb un moderníssim pentinat estil garçon, i una boca molt
desitjable, li està netejant la cara tacada de puré de carbassa al seu
acompanyant amb un agraït tovalló de roba . Com li van fer a ell aquella
preciosa cambrera al CAFÉ ZIMMER de París, al costat de l’estació CHATELET,
tocant l’immens Sena. A la taula d’aquesta parelleta observa una nova nove.la
del Adam SOBOCZYNSKI (1975) "EL
LIBRO DE LOS VICIOS". Per una inexplicable conjunció d’idees pensa el
aquell
flaneur que es trobà mort per sobredòsi en un carreró del Barri de Marais, a tocar
del Centre Pompidou. Sovint li retorna la imatge desfiant de la xeringa encara clavada al braç d'aquell pobre desgraciat. Quins records de vells amics o coneguts caiguts pel camí.
Amb el seu tercer cafè del matí, recorda amb nostàlgia la boca
femenina, el llavi superior sinuós, l’ inferior tens i imperatiu i els alegres
pòmuls de la bella Cristina. La Cristina... com n’estaven d’enamorats els dos. Quants
petons intensos i furtius. Quantes nits passades enganxat a la seva fina cintura
. El seu olor corporal li perdura. No
sap on para actualment la Cris. Si està viva o està morta. Es queda trist. La
culpa és molt i molt dolenta. Quan s’apodera de tu no saps dir´-li a la
cara: em vaig equivocar, perdoni Sra.
Culpa. Per això es concentra per derrotar els sentiments de culpa, que no tenen cap sentit com molt bé diu la seva venerada MILENA
BUSQUETS. Quasi clavada a l'actriu UMMA TURMAN , esplendorosa a PULP FICTION
amb un desconegut i genial TRAVOLTA. Canvi d’escenari: Cadaqués, però aviat s’evapora. La compassió
pels altres és imprescindible , tot i que la meva frivolitat intrínseca imposi
una distància.
Tots tenim molta por. Per crear es necessiten paradisos perduts. Escriu
la Milena.
Al sortir del Parc, per anar a dinar on encara no sap, agafa el primer Bus
que baixa en direcció a la Diagonal. Dret, agafat a la barra , observa una dona
que té el front anormalment gran i arrugat, com una patata monstruosa. Li recorda una alienígena d’alguna peli de
sèrie B de ciència ficció lluitant contra els humans dins de naus interplanetàries,
que busquen i busquen Universos paral·lels.
Ja prop del seu nou apartament
temporal del Carrer Tuset , i abans d’anar a dinar on no sap encara on, es pren
una cervesa glaçada al nou BAR CAFETERIA JOSÉ LUÍS , la primera i la millor del
dia, i riu sol llegint l'article de Jordi LLOVET a EPQ que es titula EL DÉU
TITOLA. Diu el bo del Llovet: Catalunya és un país amb predilecció a les
marranades, el caganer, el caga tió, els Pets, el mestre tita... L'hegemonia
de la mediocritat , dels falsos aduladors, els fabricants d'inconnexions que
contaminen. ¡Quin gran savi¡.
FI
Comentarios
Publicar un comentario